21 listopada 2017 r. w Łodzi odbyło się bezpłatne szkolenie nt. „Współpraca jst z mediami w kontekście promocji międzynarodowej” zorganizowane przez Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego we współpracy z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi. W szkoleniu wzięli udział przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z województw: łódzkiego i wielkopolskiego.
Podczas pierwszego z dwóch bloków tematycznych dziennikarka TVP Łódź Agata Stachura-Ścieszko wprowadziła uczestników w zagadnienia związane z kreowaniem wizerunku w mediach. Prowadząca zwróciła uwagę w szczególności na planowanie promocji, przygotowanie do występu, problemy związane z publiczną prezentacją własnych osiągnięć. W czasie warsztatów uczestnicy przedstawiając miejscowości, w których pracują mieli okazję zmierzyć się z występem przed kamerą. Po każdym nagraniu prowadząca wraz z publicznością analizowała występ i przekazywała uczestnikom praktyczne wskazówki.
Drugi blok tematyczny poświęcony został konstruowaniu wypowiedzi medialnych. Prowadzący – dziennikarz Radia Łódź Jan Targowski przedstawił m.in. cele dobrej wypowiedzi, jej rodzaje i elementy oraz zasady przygotowania. Znaczna część wykładu przeznaczona była na zaprezentowanie odpowiedniego sposobu mówienia, intonacji i tempa. W części warsztatowej uczestnicy pracowali
z mikrofonem. Omówiono także najczęściej popełniane błędy w wypowiedziach medialnych.