CAF (Common Assessment Framework) to system zarządzania jakością dla administracji publicznej, za pomocą którego pracownicy i kierownicy oceniają własną organizację, określają jej mocne strony i potencjał do poprawy, a następnie wdrażają usprawnienia. Model ten opiera się na założeniu, że doskonałe wyniki w zakresie wyników organizacyjnych, obywateli/klientów, ludzi i społeczeństwa osiąga się poprzez przywództwo, strategię i planowanie, ludzi, partnerstwo, zasoby i procesy. Jest to holistyczne podejście do analizy wyników organizacji. CAF jest narzędziem Total Quality Management (TQM), które jest inspirowane Modelem Doskonałości Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM). Został on zaprojektowany specjalnie dla organizacji sektora publicznego, z uwzględnieniem ich specyfiki. Z CAF korzysta ponad 4000 organizacji sektora publicznego w 55 krajach. Wersja CAF 2013 została przetłumaczona na ponad 28 języków. Ze względu na swoje uniwersalne zastosowanie CAF jest stale rozwijany. CAF nadaje się jako system oceny jakości dla administracji publicznej na poziomie unijnym, krajowym, regionalnym i lokalnym. CAF może być stosowany dla całej organizacji lub dla wybranych działów.