Opis wybranych zmian:
• Rozporządzenie określa:
1) sposób prowadzenia rejestru złożonych wniosków o przyznanie Karty Polaka lub przedłużenie jej ważności, decyzji wydanych w tych sprawach, przyznanych i unieważnionych Kart Polaka oraz Kart Polaka, które utraciły ważność z mocy prawa,
2) sposób prowadzenia centralnego rejestru przyznanych oraz unieważnionych Kart Polaka oraz Kart Polaka, które utraciły ważność z mocy prawa,
3) sposób przetwarzania danych zawartych w rejestrze lokalnym i rejestrze centralnym;
4) sposób przekazywania przez konsula i wojewodę, o którym mowa w art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka, danych do rejestru centralnego.
• Wprowadzanie danych do rejestru lokalnego odbywa się za pośrednictwem aplikacji dedykowanej do obsługi elektronicznej spraw prowadzonych przez konsula lub wojewodę albo za pośrednictwem interfejsu wystawionego przez aplikację Centralnego Rejestru Kart Polaka.
Tekst aktu: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20170002475