Opis wybranych zmian:
1) wymagania, jakim powinna odpowiadać woda w kąpielisku i miejscu okazjonalnie wykorzystywanym do kąpieli;
2) zakres badania wody w kąpielisku i miejscu okazjonalnie wykorzystywanym do kąpieli;
3) metody badania wody w kąpielisku i miejscu okazjonalnie wykorzystywanym do kąpieli, ze szczególnym uwzględnieniem metod referencyjnych;
4) sposób pobierania, przechowywania i transportu przed analizą próbek wody z kąpieliska i miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli;
5) sposób klasyfikacji jakości wody w kąpielisku;
6) sposób oceny jakości wody w kąpielisku i miejscu okazjonalnie wykorzystywanym do kąpieli;
7) szczegółowy sposób dokumentowania kontroli wewnętrznej, o której mowa w art. 344 ust. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne;
8) szczegółowy sposób oceny kontroli wewnętrznej, o której mowa w art. 344 ust. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne.
1) określenie i regularną aktualizację profilu wody w kąpielisku;
2) określenie harmonogramu pobrania próbek;
3) kontrolę jakości wody w kąpielisku, prowadzoną w ramach kontroli urzędowej oraz kontroli wewnętrznej;
4) ocenę jakości wody w kąpielisku;
5) klasyfikację wody w kąpielisku;
6) określenie oraz ocenę przyczyn zanieczyszczenia, które mogłoby mieć wpływ na wodę w kąpielisku oraz niekorzystnie wpływać na zdrowie osób kąpiących się;
7) informowanie społeczeństwa, w tym aktywne rozpowszechnianie i niezwłoczne udostępnianie informacji o klasyfikacji wody w kąpielisku i zakazie kąpieli przez oznakowanie kąpieliska, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 49 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne;
8) podejmowanie czynności mających na celu zapobieganie narażeniu osób kąpiących się na działanie zanieczyszczeń oraz obniżenie ryzyka zanieczyszczenia.
Tekst aktu: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20190000255