Opis wybranych zmian:
- możliwości zlecania zadań zarządcy infrastruktury innym podmiotom,
- sposobu ustalenia rekompensat za opóźnienie pociągu,
- zawierania umów ramowych między aplikantem a zarządcą infrastruktury,
- zasad udostępniania obiektów infrastruktury usługowej,
- elementów planu biznesowego opracowywanego przez zarządcę infrastruktury,
- zdefiniowania przedsiębiorstwa zintegrowanego pionowo,
- przejrzystości rozliczeń między zarządcami infrastruktury a przewoźnikami kolejowymi.
- co najmniej raz w roku PLK S.A. zapewnia, aby zainteresowani przewoźnicy kolejowi i aplikanci, a jeżeli jest to konieczne również przedstawiciele podmiotów korzystających z usług kolejowych przewozów towarowych lub pasażerskich oraz organów państwowych i organów jednostek samorządu terytorialnego, mieli możliwość przedstawienia pisemnych opinii dotyczących treści regulaminu sieci oraz potrzeb związanych z utrzymaniem i rozwojem zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej.
Tekst aktu: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200000400