Szkoła dobra dla dzieci ze specjalnymi potrzebami jest lepszą szkołą dla wszystkich.
Bengt Lindquist
Wprowadzanie zintegrowanych rozwiązań odpowiadających na wyzwania indywidualizacji nauczania w szkołach jest priorytetem polityki oświatowej większości państw. W Polsce są już dziesiątki przykładów samorządów, placówek pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szkół i innych instytucji, które wdrażają innowacyjne modele współpracy w celu wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Takie otwarte myślenie, chęć wprowadzenia zmian i dzielenia się zdobytymi doświadczeniami przyświeca organizatorom i uczestnikom odbywającego się w dniach 30 i 31 maja 2016 r. II Kongresu Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Edukacja Równych Szans (Kongres ERS), nad którym Patronat objął m.in. Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego.
Kongres ERS to moc przykładów współpracy, dobrych praktyk, ciekawych materiałów i wyników badań, które mogą stanowić wsparcie w realizacji zadań samorządów wynikających z przepisów prawa. W opinii dotychczasowych uczestników jest to także wydarzenie inspirujące do podejmowania wspólnych działań na rzecz uczniów niepełnosprawnych przez placówki edukacyjne, organy prowadzące oraz innych organizacji i instytucji działających na rzecz dziecka i rodziny.
Szczegółowe informacje o II edycji Kongresu Edukacja Równych Szans, programie i warunkach organizacyjnych można znaleźć na stronie www.pcgpolska.pl/kongres_ers.
Pierwsza edycja Kongresu miała miejsce w 2014 roku i zgromadziła niemal 200 uczestników. Program tegorocznej edycji Kongresu zapowiada się obiecująco i na pewno będzie źródłem cennej wiedzy i wielu inspiracji.
Do zobaczenia na II Kongresie Edukacja Równych Szans!