25 czerwca 2018 r. w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii odbyła się organizowana wspólnie przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii konferencja nt. „Kierunki promocji Polski na lata 2017-2027.
Konferencję otworzyli Marcin Ociepa – Podsekretarz Stanu w MPiT oraz Andrzej Papierz – Podsekretarz Stanu w MSZ. Następnie Andrzej Fąfara – Zastępca Dyrektora Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ przedstawił dotychczas prowadzone i planowane działania w zakresie promocji Polski na arenie międzynarodowej, ze szczególnym uwzględnieniem działań samorządów.
Po przerwie Szymon Klus – Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii, Konrad Pawlik – Zastępca Dyrektora Departamentu Współpracy Ekonomicznej Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Tomasz Pisula – Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu rozmawiali na temat promocji polskiej gospodarki. – Od dziesięciu lat eksport rocznie po kilkanaście procent rocznie, przewyższając wzrost PKB i powodując coraz większy udział eksportu w PKB. Jednocześnie głównie jest to eksport firm z zagranicznym kapitałem, zatem nie jest to eksport polski, ale eksport z Polski. Należy zastanowić się jak zwiększyć w eksporcie udział polskiego kapitału – mówił Szymon Klus.
W ostatnim bloku, prowadzonym przez Andrzeja Porawskiego – Dyrektora Biura Związku Miast Polskich i Sekretarza strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu udział wzięli: Szymon Wróbel – Zastępca Dyrektora Departamentu Administracji Publicznej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Jacek Terebus – Zastępca Prezydenta Miasta Płocka ds. rozwoju i inwestycji, Barbara Kossowska-Siwiec – Kierownik Referatu Współpracy Urzędu Miejskiego w Sosnowcu oraz Jan Sołek z Kancelarii Zarządu Województwa Podkarpackiego. Prelegenci przedstawili swoje doświadczenia ze współpracy polskich jst z zagranicznymi samorządami lokalnymi i regionalnymi oraz pozytywne efekty, jakie przynosi taka współpraca dla promocji Polski.
W konferencji wzięło udział ponad 100 osób w tym przedstawicieli rządu, samorządów, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców.