Pierwszą część spotkania rozpoczął Jerzy Dróżdż – Ambasador Tytularny, Dyrektor Biura Współpracy z Zagranicą KIG - przybliżając tematykę internacjonalizacji przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych jako wsparcia konkurencyjności polskich gospodarek miejskich i regionalnych oraz Jakub Rudy-Radca Handlowy z Ambasady Republiki Czeskiej. Uczestnikom spotkania przedstawiono oczekiwania od miast i regionów Radców Handlowych zajmujących się tematyką gospodarczo-handlową, omówiono jakie informacje są niezbędne
do przedstawienia oferty miast i regionów potencjalnym międzynarodowym inwestorom oraz jak należy przygotować się na wizytę Klubu Radców Handlowych w mieście lub regionie.
Drugą część spotkania rozpoczęło wystąpienie Przewodniczącego Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowej Izby Gospodarczej – Zenona Kiczki nt. „Współpracy międzynarodowej miast i regionów. Sieci miejskie”. Podczas wystąpienia zostały zaprezentowane zagadnienia dotyczące niewykorzystanych możliwości we współpracy międzynarodowej polskich miast
i regionów, transformacji współpracy międzynarodowej miast i regionów jako elementu wzmacniania ich konkurencyjności gospodarczej i obecności w otoczeniu zewnętrznym. Przybliżono jak maksymalnie wykorzystać potencjały i zasoby wiedzy oraz przedstawiono gotowe rozwiązania problemów społeczno – gospodarczych zgromadzone w prawie 200 funkcjonujących sieciach miast w Europie i na świecie. W wystąpieniu Przewodniczący przybliżył również tematykę niewykorzystanej siły transformacyjnej zrealizowanych projektów międzynarodowych w ramach współpracy miast i regionów, uwzględniając sektor komunalny oraz tematykę innowacyjnych rozwiązywań problemów City Lab stanowiących źródło pomysłów i receptę na sukces miast i regionów. Dr Mariusz Sagan - Dyrektor Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości Urzędu Miasta Lublin w wystąpieniu nt. „Dyplomacja samorządowa na przykładzie Lublina. Wyzwania, konteksty kulturowe i efekty” został poproszony o uzasadnienie wypowiedzi, iż aby dobrze sobie radzić w relacjach międzynarodowych, trzeba się dobrze poruszać po „potłuczonym szkle” niuansów międzykulturowych, politycznych czy gospodarczych.
Wyniki badania: „Od przemysłów kreatywnych do marki miejsca kreatywnego: kilka refleksji na temat brandingu miast w Polsce” ze wskazaniem jak poszczególne stolice regionów radzą sobie z brandingiem przedstawiła dr Sylwia Dudek-Mańkowska, prodziekan ds. finansowych i naukowych Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych UW. Na temat jak uprawiać dyplomację miejską w sposób odpowiadający dzisiejszym uwarunkowaniom odpowiedziała prezentacją „Nowa dyplomacja miast na przykładzie Łodzi” dr Magdalena Nowacka - kierownik Oddziału Współpracy z Zagranicą w Urzędzie Miasta Łodzi. Spotkanie zakończył panelem ” Informacja to podstawa sukcesu. Obserwatorium rozwoju – platforma danych, informacji i ocen potencjałów gospodarczych oraz społecznych miast i regionów. Korpus Analityków w Warszawie – innowacja w wymiarze europejskim” Przewodniczący Zenon Kiczka podkreślając iż bez gotowych zbiorów informacji o mieście i regionie współpraca międzynarodowa nie jest możliwa. W panelu omówiona została unikalna na skalę europejską, inicjatywa m.st. Warszawy powołująca Korpus Analityków.