W konkursie można zgłaszać tylko zabytki nieruchome wpisane do rejestru zabytków, wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków. W konkursie będą oceniane zabytki, które są własnością publiczną (należą np. do jednostek samorządu terytorialnego, Skarbu Państwa).
Konkurs „Nasz zabytek” jest podzielony na dwie części:
I Konkurs – wybór jednego zabytku w województwie (start konkursu w województwie łódzkim - 29 października 2021 r);
II Konkurs – wybór pomysłów na nową funkcję społeczną zwycięskiego zabytku (start konkursu w styczniu 2022 r. - po zakończeniu I Konkursu).
Udział w konkursie – krok po kroku
W konkursie może wziąć udział każdy (osoba fizyczna), kto chce zrobić coś dobrego dla lokalnej społeczności i regionu. Jak to zrobić?
I Konkurs – na wybór 1 zabytku w województwie (nabór zgłoszeń 29 października – 26 listopada 2021 r.)
Znajdź zabytek w okolicy, który jest dla Ciebie ważny i wart nadania mu nowej funkcji społecznej.
Sprawdź czy miejsce, które chcesz zgłosić to na pewno zabytek nieruchomy wpisany do rejestru zabytków, wojewódzkiej lub gminnej ewidencji zabytków i czy jest własnością jednostki publicznej (należy np. do jednostek samorządu terytorialnego, Skarbu Państwa).
Zrób zdjęcie zabytku.
Wypełnij i prześlij elektroniczny formularz zgłoszeniowy.
Szczegółowe informacje w załączniku.