Jedną z praktyk prezentowanych podczas POLSKIEJ KONFERENCJI JAKOŚCI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ „Innowacje w administracji publicznej – rozrzutność czy inwestycja?, która odbyła się 25 października br. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w Warszawie był Deaf Help – aplikacja mobilna do wzywania pomocy przez osoby Głuche.
Dzięki aplikacji mobilnej stworzonej z inicjatywy Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego osoby Głuche mogą łatwo i szybko informować o zagrożeniu, którego są świadkami. We współpracy ze służbami ratowniczymi wybrano kilkanaście kategorii zdarzeń oraz przypisano do nich dedykowane obrazy: pożar, wypadek, złodziej, cukrzyca itd. Wskazane kategorie ułatwiają operatorowi Centrum Powiadamiania Ratunkowego podjęcie decyzji, które służby i jaką ich ilość poinformować o zdarzeniu. Zgłoszenie zdarzenia za pomocą Deaf Help zajmuje kilka sekund i sprowadza się do wskazania: kategorii -> podkategorii -> adresu -> wpisania uwag -> wysłania (np. pożar, dom, adres z formularza, 2 piętro). Rozwiązanie wprowadzone przez urząd przeciwdziała wykluczeniu osób, które do tej pory miały problem z wezwaniem pomocy w sytuacji zagrożenia. Aplikacja dostępna jest za darmo na telefony z systemem Android.