Spośród ponad 50 dobrych praktyk nadesłanych przez urzędy administracji publicznej z całej Polski wybraliśmy 9 najlepszych. Zostaną one zaprezentowane podczas Konferencji 25 października br. w Kancelarii Premiera. Wszystkim urzędom, które zgłosiły dobre praktyki - dziękujemy!
Polska Konferencja Jakości Administracji Publicznej „Innowacje w administracji publicznej – rozrzutność czy inwestycja?” to forum wymiany praktyk i doświadczeń w zakresie usług świadczonych na rzecz obywateli. W ramach trzech sesji tematycznych, na konferencji zostaną zaprezentowane praktyki, które zostały najwyżej ocenione przez Departament Służby Cywilnej KPRM oraz Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego:
- „Obywatel w centrum uwagi administracji”:
- Deaf Help – aplikacja mobilna do wzywania pomocy przez osoby Głuche – Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie;
- Pakiet Obywatelski Wojewody Śląskiego – Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach;
- Punkt Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa zlokalizowane w galeriach handlowych – Urząd Miasta Rzeszowa.
- „Budowanie kompetentnej administracji”:
- Pracuj w kulturze – Narodowe Centrum Kultury;
- Proces rekrutacji wraz z działaniami budującymi wizerunek Urzędu Dozoru Technicznego jako pracodawcy (praktyka działań Employer Brandingowych) – Urząd Dozoru Technicznego;
- Poszukiwanie talentów zarządczych w Urzędzie Miejskim w Gliwicach – Urząd Miejski w Gliwicach.
- „Rola administracji publicznej w tworzeniu, realizacji i ocenie polityk publicznych”:
- Nagroda Gospodarcza Wojewody Łódzkiego – Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi;
- Pakiet oświatowy: 5 „Małych Szkół”, 9 punktów przedszkolnych i świetlice środowiskowe – Urząd Miasta i Gminy w Morawicy;
- Projekt „Małopolska Niania” – wsparcie małopolskich rodzin w godzeniu życia zawodowego z rodzinnym – Małopolski Urząd Marszałkowski w Krakowie.
Rekrutacja na Konferencję rozpocznie się w drugiej połowie września. Informację na ten temat opublikujemy w Serwisie Służby Cywilnej oraz na stronie Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego.