29 czerwca br. w Krajowej Szkole Administracji Publicznej w Warszawie miały miejsce warsztaty nt. „Kiedy obywatel rozumie urzędnika? – dobre praktyki instytucji publicznych”. Wydarzenie odbywa się w ramach Forum Zarządzania Publicznego stanowiącego wspólny projekt Krajowej Szkoły Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego (KSAP), Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (MUW), Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego (NIST), Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).
Celem projektu jest wspieranie efektywnego zarządzania jednostkami sektora publicznego
w Polsce, m.in. poprzez zidentyfikowanie innowacyjnych trendów w funkcjonowaniu administracji publicznej, dzielenie się doświadczeniami i wnioskami z realizowanych badań naukowych oraz stworzenie platformy do wymiany dobrych praktyk w zarządzaniu
i funkcjonowaniu jednostek administracji publicznej. Adresatami projektu są pracownicy sektora publicznego, ze szczególnym uwzględnieniem liderów i menedżerów administracji rządowej oraz samorządowej.
Podczas warsztatów zostały zaprezentowane rozwiązania sprzyjające poprawie komunikacji
z obywatelami, w tym dobre praktyki w zakresie upraszczania pism i formularzy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych oraz Izbie Skarbowej w Poznaniu.
W panelu dyskusyjnym ekspertów i praktyków udział wzięli:
Uczestnicy spotkania wzięli także udział w mini warsztatach zorganizowanych we współpracy
z Pracownią Poprawnej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.